miercuri, 16 aprilie 2008

Fantoma de la opera

Cartea publicata de Gaston Leroux a inspirat 18 filme si 9 productii teatrale. Coloana sonora a fost realizata de Andrew Lloyd Webber.
Toate aceste productii respecta un scenariu comun, prezentand povestea unui geniu muzical desfigurat care bantuie prin catacombele Operei pariziene si este vrajit de Christine, tanara si fermecatoarea sa muza. Dar acesta este indragostita de Raoul, un amic din copilarie.
Prima productie de pe Broadway cu "Fantoma de la Opera" a avut premiera la Teatrul Majestic din New York in ianuarie 1988, iar de atunci a ajuns pe locul doi in topul celor mai longevive spectacole de musical din istoria Broadway-ului (dupa spectacolul Cats al lui Lloyd Webber), jucand in fata unui public de peste 10,3 milioane persoane.


Am gasit cateva filmulete ce fac parte din diferite puneri in scena ale operei.
Filmulet 1
Filmulet 2
Filmulet 3
Filmulet 4
Filmulet 5
Filmulet 6

P.S. nu stiu cum se pun filmuletele ca sa le vedeti pe blog direct asa ca va trebui sa intrati pe youtube....scuze pt asta;))

2 comentarii:

irina spunea...

Eu nu ma citit cartea dar ma vazut filmul si mi s-a parut foarte interesant...mi s-a spus ca spectacolul de pe broadway este foarte reusit

mihar spunea...

Tocmai am terminat de citit cartea si mi-a placut foarte mult. Mi s-a zis ca nu Gaston Leroux este autorul original, ci alt scriitor(din pacate,nu imi amintesc exact care). "Fantoma de la opera" de Gaston Leroux este o varianta prescurtata de la Penguin Readers. O lectura buna de recomandat, cu o intriga complexa si cu un deznodamant ce uimeste. Cel mai interesant capitol este ultimul. Pentru mai multe detalii va las sa lecturati cartea, daca sunteti curiosi.