miercuri, 7 mai 2008

FANart,CINEmatics si arta jocurilor pe calculator in general.






Un circuit normal al unei idei bune este considerat a fii intai o carte,apoi un film,apoi eventual un joc pe calculator de calitate indoielnica.Putini producatori din industria computerizata de astazi pun accent pe o poveste bine inchegata cu numeroase idei originale,inca si mai putini fac mai mult decat sa preia un engine grafic preexistent si sa modifice usor texturile mediului si ale personajelor.Mai mult?Adica sasa stranga o echipa de oameni talentati,printre care si artisiti care sa aduca la viata povestea,storyline-ul jocului,oameni care fac mai mult decat sa execute care fac parte dintr-un proces creativ.
Obiceiul prost(se pare) de a incepe un joc pe calculator de la o idee originala nu este un obicei nou.Cateva companii aflate pana nu de mult in esalonul 2 dupa mari producatori de engine-uri grafice au construit jocurile de la 0 lasand cate o bucata din suflet pe fiecare bit programat,texturat,desenat si animat al jocului precum si pe fiecare rand scris sau vorbit de personajele jocului.
Sunt cateva jocuri care mi-au adus ceva in plus in afara orelor pierdute in fata calculatorului care contin in povestea lor idei de o deosebita profunzime.De altfel sunt jocuri al caror punct tare este in primul si in primul rand povestea.
Cativa dintre voi stiu ca as fi in stare acum sa povestesc pe rand storyline a cateva jocuri acoperind multe pagini de scris,si de altfel stiu ca nu as reusi inca sa acopar tot.De aceea propun sa vedeti o alta poveste,o poveste a imaginilor si a scenelor care cred eu sunt semnificative din punct de vedere artistic chiar desi nu vor fi cel mai probabil considerate vreodata opere de arta in adevaratul sens al cuvantului.Sunt totusi imagini si scene ce vorbesc despre daruirea atat a artistilor(gameart) cat si ceea a fanilor (fanart).Istoria unor jocuri cu pana la 10 mil de utilizatori cum este astazi World of Warcraft vorbeste despre alt circuit al ideilor cu jocul la inceput,cartile dupa si filmul la sfarsit.Vorbesc de taria muncii creative a unor oameni in creeare unor jocuri pe calculator.
Cum lista unor astfel de jocuri este scurta voi lasa sa vorbeasca in locul meu imaginile si cinematicurile.

1) Legacy of Kain(respective trademark Eidos Interactive,Silicon Knights,Crystal Dynamics)

considerata de multi seria cu cel mai frumos storyline din istoria jocurilor pe calculator istoria celor doi vampiri vorbeste despre responsabilitatea omului asupra lumii in care traieste,despre deciziile care schimba cursul unei lumii despre ciclul inexorabil al vietii si mortii despre un pariu ca moneda poate pica si pe margine.


Kain-personajul eponim al jocului.




Raziel-personaj principal in 2 dintre cele 5 jocuri ale seriei si de asemenea personaj principal in alternanta cu Kain in ultima parte a seriei Defiance.


Concept art pentru Blood Omen-1994





Soul Reaver 1997











Soul Reaver 2000
















Legacy of Kain Defiance












pentru mai multe imagini vizitati siteul eidos interactiv si www.nosgoth.net



Blizzard Entertainment


Fanart-http://www.blizzard.co.uk/inblizz/fanart/
Blizzard.net

Iata si cateva cinematics-uri,filme realizate in CGI complet animate de o calitate exceptionala pentru care fiecare minut de film inseamna saptamani de munca.De asemenea muzica este realizata in colaborare cu orchestra simfonica din Praga.


Diablo II

in mare ele prezinta o mare parte din universul jocului desi sunt complet separate de mersul personajului controlat de jucator

Act I-Sister's Lament
Act II-Desert Journey
Act III-Mephisto's Jungle
Act IV-Enter Hell
Epilogue

Lord of Destruction

Act V
Destruction's End


Warcraft III-Reign of Chaos

Human Opening
Human Ending
Undead Ending
Orc Ending
Night Elf Ending

The Frozen Throne

The Awakening
Ending

Trailers

World of Warcraft

World of Warcraft-Burning Crusade

Starcraft II-WWI-Koreea 2007


Sper ca macar cate ceva va placut,e un post mai mare si vom mai adauaga pe parcurs(Prince of Persia s.a.m.d),ii multumesc pentru ajutor lui Pallos Alexandru pe care s-ar putea sa-l stiti.

2 comentarii:

Traian spunea...

mi-a placut foarte mult articolul, cred ca si-a atins scopul, m-am uitat la toate link-urile. este foarte interesant cum se pot realiza capodopere prin interemediul computerelor

Ramona F spunea...

las' ca se face Felixutzu mare si o sa lucreze el la Blizzard ;))