sâmbătă, 29 martie 2008

Feng Shui: arta si stiinta

Banuiesc ca toti de pe acest blog au auzit de feng shui, probabil ca toti s-au uitat la desene animate(copii de la 402) unde se face referire la acesta, dar banuiesc ca putin dintre voi stiu exact la ce se refera acesta. In cele ce urmeaza va voi da anumite detalii, nu prea multe, urmand ca voi sa va documentati din sursele care va stau la dispozitie, daca vi se pare interesant acest subiect.

In principal scopul Feng Shui-ului consta in realizarea armoniei locurilor în care traiesc oamenii bazandu-se pe pe teoria celor 5 elemente ( Pământ, Metal, Apă, Lemn, Foc ) si pe principiile Yin si Yang.

Daca va intrebati la fel ca si mine: BUN si care este scopul Feng Shui-ul???: din ce am inteles eucele patru centre de interes majore din feng shui sunt : bogăţia, fericirea, longevitatea şi copii sănătoşi. Nu stiu ce va doriti voi, dar ceea ce imi doresc eu cuprinde cu siguranta cela patru elemente de mai sus;))(printre altele, bineinteles)

In esenta, Feng Shui clasic este un sistem care se bazeaza pe observarea atenta a fortelor ceresti (timpul), a celor pamantesti (spatiul exterior si cel interior) si a modului in care qi-ul (energia) celor doua planuri interactioneaza.

Eh, asa si?Feng Shui este o practica ce aduce echilibru intre aceste forte. Cuprinde un set de tehnici si o parte teoretica ce pot fi studiate si apoi aplicate in mod sistematic pentru a aduce schimbari benefice in spatiul de langa noi, este un domeniu de studiu extrem de complex si fascinant, pentru care este nevoie de ani de studiu. PARE O PORCARIE, NU?

Practicantii de Feng Shui new age folosesc, printre multe alte remedii, oglinzi, cristale, fluiere de bambus, panglici rosii si statui sau sculpturi reprezentand dragoni, broaste si pisici pentru "activarea" celor opt sectoare (aspiratii ale vietii).Hmmm, sa fie oare kitsch?

Raspunsul meu la ultima intrebare ar fi: nu este kitsch dar sunt vecini de palier, insa daca am da mai multa atentie detaliilor amenajarii locuintei(chiar si fara a crede explicatiile puerile, date de Feng Shui) cred ca am fi cu totii mai castigatii. O locuinta feng shui nu ar(a)ta chiar asa de rau.







provocare mea este: nu credeti ca prea putini oameni sunt dispusi sa nu isi amenajeze locuinta dupa capul lor(gen: sa puna mileul lui bunica sub o plasma noua de 5#############.... milioane)??Nu ar fi mai bine sa apeleze la un om care se pricepe(nu neaparat un expert feng shui)???

Trecand peste filozofia feng shui-ului pe care inca nu am reusit sa o aprofundez, cred ca acesta isi are si un scop practic> acela de a avea o locuinta primitoare.

multumesc ca m-ati citit!!!

10 comentarii:

Alexandru Botez spunea...

In Feng Shui imi place nu atat ideea de a trai cat mai bine din punct de vedere spiritual, cat stilul pe care il defineste prin aranjarea obiectelor.

Traian spunea...

da, alexandru, iti impartasesc parerea

nicole spunea...

in fond...efectul feng shui este tot un placebo. daca oamenii au crezut de secole ca daca iti pui patul cu picioarele la geam o sa te trezesti bine dispus (ma rog, nu stiu exact daca asa e, am dat un exemplu aleator), atunci se vor trezi bine dispusi, nu pentru ca asa era pus patul si a actionat o energie asupra lor, ci pentru ca si-au autoprogramat creierul pentru a se trezi bine dispusi.

nicole spunea...

si apreciez ca articoul nu e de pe wikipedia. si sper ca si ceilalti sa inceapa sa iti urmeze exemplul si sa nu mai posteze articole luate de acolo. (:

Traian spunea...

multumesc de apreciere, binenteles ca "efectul feng shui este tot un placebo" avand in vedere explicatiile puerile pe care le da pentru manifestarile gen: trezit bine dispus/prost dispus. insa am vrut sa aduc in discutie strict latura estetica a feng shui-ului. chiar mi se pare "armonioasa" o incapere amenajata in stil feng shui.

Traian spunea...

hai, mutati usacaturile din coltzul inteligentei si mai dati-va cu parerea....

monna spunea...

ideea e sa iti amenajezi locuinta in armonie cu natura,universul etc :-@

faza cu statuiele cu animale e legata de cultura orientala,nu de estetica.

monna spunea...

evident sansele sa ne ajute cu ceva sunt f mici...

Tea spunea...

eu am un colt verde si nu ma stimuleaza niciodata... nici macar sa ud plantele d acolo :))

mihar spunea...

Am citit o groaza de articole cu Feng Shui; unele mi se par exagerate. Adica s-a ajuns si la feng shui in artele culinare, in aranjarea camerei, cum sa devii mai inteligent prin feng shui...poate unele sunt adevarate, oricum mi se pare aiurea sa iti pui o fantana in mijlocul camerei ca sa iti mearga bine.pana la urma chestia asta poate produce dependenta. Feng shui tine tot de superstitii. In schimb, partea cu decoratiile poate fi atractiva si intr-adevar ai o locuinta mai primitoare in care iti e drag sa stai.