miercuri, 19 martie 2008

Performance, happening, action

Marina Ambramovic, Artist must be beautiful, 1975



Philippe Halsmans, Dali Atomicus, 1948


Joseph Beuys, How to explain pictures to a dead hare, 1965


Nu am gasit pina acum o definitie suficient de clara a acestor genuri artistice recente, insa pina sa adun datele necesare, am hotarit sa va prezint un performance/happening/action -am pastrat trio-ul tocmai pentru ca delimitarile de sens sint foarte greu de evidentiat-, in care artistul Joseph Beyus savirseste un barbierit. Fireste, merita toata atentia aceasta reprezentatie, insa astept mai intii sa va acomodati cu imaginile si sa observati, daca puteti sa o faceti fara date la indemina, natura multipla a piesei, pe care eu am incadrat-o la lectie ca forma de spectacol pe viu, dar care se recomanda pe sine mai curind ca gen vizual (nu dramatic). In fine, odata cu noile genuri, apar si sensuri noi, sporind nu doar bogatia de intelesuri dar si dificultatea de definire si chiar de intelegere. Despre aceste genuri vom aminti din nou la lectia despre arta video/digitala.


(Va rog fara ocolisuri sa ma lamuriti si pe mine cum se poate incarca un singur videoclip de pe youtube fara sa-l vedem atit de mic sau impreuna cu videoclipuri relationate. -Sinteti clasa de informatica intensiv! Ramin dator!)

Un comentariu:

ana spunea...

eu am ramas wow! nu stiu daca sunt fotografii, daca sunt fotografii cum sunt realizate (am incercat sa ma informez mai mult despre ultima dar nu prea am reusit) dar sunt geniale!